A színfalak mögött
Hogy készül egy anime? Nagy kérdés, amit igazából minden animációs műnél ugyanúgy feltehetnénk, bár amerikai animáció esetében a werkfilmek többnyire kielégítő válasszal szolgálnak, de animék terén ritkán kapunk bármilyen konkrét információt azon kívül, hogy az animátorok gyakran éhbérért dolgoznak. De mi van még?
Természetesen a kiindulópont itt is egy bizonyos alap, jelen esetben a játék története, amit a stúdió eljuttat a producerhez, aki ebből az egészből a karakter designer és háttértervezők segítségével próbál megalkotni egy olyan vázat, amire a részeket megtervező személyek és animátorok támaszkodhatnak, helyenként extra ötleteket aggathatnak. Később ezt küldik át az animátor brigádnak, ahol itt a megszokott eljárás megy végbe a kapott story board általában tartalmazza egy jelenet vagy mozzanat kulcsfontosságú részeit, amikből többnyire 5 fér el egy lapon, a lap másik felén pedig hasznos utasítások vannak. Utána jön a kinézet szerkesztése, ami részben abból áll, hogy a meglévő háttereket megfelelő módon próbálják összeilleszteni a részek képkockáival.
Miután az így keletkezett képekre a producer okét ad, ismét továbbítják őket a személyzetnek, akik ezúttal végleges formába öntik az eltervezett háttereket. Innentől pedig kezdetét veheti az általunk is ismert képről-képre rajzolás. Ha érdekel a téma az alábbi linken megnézheted a pontos mozzanatokat, amik az animálás körül zajlanak. [Youtube], akit inkább a tradicionális módszer érdekel, itt egy videó 1993-ból a Sailor Moon készítéséről, azokból az időkből, mikor még minden mozzanatot kézzel csináltak. [Youtube]
Visszakanyarodva a témánkhoz, hogy készül egy Inazuma Eleven rész? Hála az Animage magazin 2010-es számának most megtudhatjuk!
Először Tomioka átfutja Hino eredeti művét és azzal dolgozik, kibővítve a részeket, mivel a játékok anyaga túl kevés lenne ahhoz, hogy normálisan megtöltsenek egy részt. Ezt a tervet később prezentálja a sorozat jelenet-rendezőinek, akikkel általában minden részt 5 kisebb szegmensre osztanak 5 hétre lebontva, annak ellenére, hogy néha csak pár másodpercnyi időt kapnak ez részből. A részhez tartozó szöveganyagot általánosan 4-5ször írják át vagy épp teljesen újra ez alatt az öt hetes munka alatt.
A csapat minden héten összeül a nagy kerekasztalnál az alábbi leosztásban:
Tomioka még meg is jegyzi, hogy néha ezek a röpke megbeszélések, akár fél naposak is lehetnek és néha már szuper-dimenzionális megbeszélésnek hívják őket.
A részekhez tartozó heti bölcsességet akkor választják ki, mikor a szövegen dolgoznak. Hino általában Endou bölcsességeire szavaz, mert szeretne bátorító mondatokat prezentálni a közönségnek. Néha maga a csapat is csak néz, hogy mennyire gondolhatja komolyan a főnök ezeket a bölcsességeket. Például a 86. részben Fukushima választotta a „Minél később nyílik egy virág, annál szebb lesz.” mondást, de hozzáadta Endou „haa…”ját is, mert úgy gondolta a gyerekeknek ugyanez lenne a reakciója.
Yamada a 12. rész óta a Teikokus ügyekre specializálódott.
Ezzel szemben Fukushima specialitása… Rika! Tomioka még meg is jegyzi, hogy Rika még fel sem tűnt a 2. évad nyitányában, de szerettek volna adni neki egy kis személyiséget, így jött az Ichinosés szál.
Higuchi ugyan nem vett részt az Aliea arc szerkesztésében, de az FFI idejére visszatért és a legtöbb Tobitaka, Toramaru és Fidio központú epizódot neki köszönhetjük.
Inari a meccsekért felelős és úgy véli azokat a legegyszerűbb megírni.
© Copyright - Project:Inazuma
|