Per alatt a Level-5!
2012.12.11. 12:12

Ezt is megéltük! Úgytűnik és a kék sündisznót futtató cég úgy döntött itt az ideje elővenniük egy régóta érlelgetett ügyet, hogy egy kellemes kis pert varhassanak a Level-5 nyakába ráadásul sikerült előhozakodniuk az évtized legdebilebb indokával...
Frissítve: 12.12.16.
Ugyan Magyarországon és úgy egész Európában a Level-5 főként a Professor Layton és a Dark Cloud játékokról ismert, Japánban a Layton mellett még az Inazuma Eleven az egyik legjobban fogyó sorozatuk.
Most viszont a Sega úgy döntött, ha egy DS játék DS játékként működik perelendő dolog mivel, az ötlet, hogy a karaktereket a játékos az ujjával vagy a stylussal irányítsa először általuk lett szabadalmaztatva.
Az oldal, amin a hír megjelent nem ír többet arról, hogy az irányítások mennyiben térnek el vagy milyen hasonlóságokat vélnek felfedezni, egyáltalán honnan jöhetett ez a vad elképzelés. De voltak olyan találgatások, hogy a Sega "Football manager" focicsapat-menedzsmentes szimulációs játéka is közre játszhat az ügyben, aminek most 2012-ben jelent meg egy újabb verziója mobiltelefonokra.
A Sega követeléseiben szerepel, mind a 8 Inazuma Eleven játék forgalmazásának beszüntetése, amit természetesen követ egy 900 Millió Yen értékű kárpótlás.
Ilyekor természetesen felmerül a (költői) kérdés, hogy amikor a Level-5 először kiadta az Inazuma Elevent, hol volt a Sega, és miért vagy évekkel az első játék megjelenése után veszi célba a céget, mikor már látszólag jól bejáratott szériáról van szó?
Frissítés:
A Level5 szerint a vádak alaptalanok, mivel a Sega 2009-ben kapta meg al első szabadalmat, amit 2011-ben követett egy második, míg az Inazuma Eleven megjelenése 2008-ra tehető. Továbbá a cég közölte, hogy a karakterek stílussal való mozgatása már alapkövetelménynek számít bizonyos játékokban.
Később pedig hozzátették, hogy "Bár az Inazuma Eleven nem sérti a Sega által kötött szabadalmi jogokat, a Sega stratégiája megkötheti az egész játékipar kezét és akadályozhatja a fejlődését"
|
Kis kommentként megjegyezném, hogy szerintem ez egy rohadt gerinctelen húzás volt a Sega részéről, főleg a Rhythm Thief kiadása után, ahol ugyebár feltűnő módon a karakterek ugyanúgy bejárják a környéket és érmék ugranak elő a semmiből, ha a játékos megpöcögteti a bokrokat. Érdekes... Melyik játékra is hasonlít kísértetiesen... Hm... This reminded me of a puzzle...